WKR-werkkostenregeling
Werkkostenregeling WKR
Op 1 januari 2015 is de WKR verplicht gesteld. Deze kan van toepassing zijn wanneer u bepaalde onbelaste vergoedingen verstrekt aan werknemers.
Wilt u hier gebruik van maken dan kunt u onder
systeemvoorkeuren -> inkopen/kosten
het vakje ’toon werkkosten categorie’ aankruisen.
In het scherm Uitgaven-Inkopen/kosten-nieuw, in het rijtje bij Afdelingen, Projecten en medewerkers, wordt dan het benodigde veld Werkkosten toegevoegd.
Het is nu mogelijk om het volgende te registreren ;
– belaste kosten
– vrijgestelde kosten
– geen WKR van toepassing
Een overzicht van de werkkosten kun je opvragen onder Uitgaven-Inkopen/kosten-Overzichten-kopje Werkkosten-hier kun je per categorie en per periode een overzicht opvragen-(in de dropdown waar ‘Alle’ staat kun je de categorie kiezen).
Onder Acties-download kun je het overzicht downloaden.
Voor meer informatie kun je terecht bij je boekhouder, of lees meer hierover op