Samenvoegen transacties en betalingen
Om transacties/facturen/credit-nota’s en betalingen met elkaar samen te voegen en af te letteren is de eerste stap om te zorgen dat deze allemaal op dezelfde (tegen-)rekening komen te staan (zoals Debiteuren of Crediteuren).
Transacties/facturen/credit-nota’s kun je op de normale manier inboeken met de desbetreffende Tegenrekening.
Betalingen kun je via een Balanstransactie ook naar dezelfde categorie/rekening boeken zodat ze allemaal bij elkaar komen te staan.
Hierna kun je via Open posten -> debiteuren (of crediteuren) -> details debiteur/crediteur –> Acties -> Samenvoegen, deze regels bij elkaar zetten in een Samengevoegd bestand.
Wanneer het saldo van het Samengevoegd bestand 0,00 is krijg je meteen de mogelijkheid om het Samengevoegd bestand af te letteren zodat deze niet meer bij de Open posten zichtbaar zijn.
Wanneer het saldo van het Samengevoegd bestand niet 0,00 is (door bijvoorbeeld een betalingsverschil) kun je eventueel een extra Inkopen/kosten transactie invoeren met het verschil (naar bijvoorbeeld Betalingsverschillen) en deze toevoegen aan het Samengevoegd bestand.
Regels toevoegen aan een bestaande Samengevoegd bestand of verwijderen
Regels toevoegen aan een bestaande Samengevoegd bestand (of verwijderen) kun je doen via Open posten -> debiteuren (of crediteuren) -> details Samengevoegde bestanden -> details -> Akties -> wijzig.
Ebankieren-afboekscherm
In het ebankieren-afboekscherm kan het eerste bedrag naar een tussenrekening/kruisposten boeken. Na het verversen van het afboekscherm zal het tweede bedrag gematched worden en kan deze tegen het eerste bedrag afgeletterd worden.