Mail versturen
De volgende documenten kunnen via de mail worden verstuurd:
- verkoopfacturen
- aanmaningen
- verkooporders (pakbon, orderbevestiging, pro-forma factuur)
- offertes
De layout wijzigen (inclusief standaardteksten op de factuur zelf) kan via het Menu -Programma -<layouts.
M.b.t. het versturen van mail zijn er verschillende instellingen en mogelijkheden:
Standaardmail tekst kan met uitgebreide opmaak worden opgesteld
-> via Instellingen -> standaardteksten -> email
-> alleen logo’s naar de eigen website (via een link) kunnen momenteel worden toegevoegd
Onderwerp veld kan worden ingesteld via de standaardteksten
-> via Instellingen -> standaardteksten -> email
-> zie Instellingen -> standaardteksten -> acties -> lijst tags voor meer opties
voorbeeld: {aanhef}
-> via Systeemvoorkeuren -> algemeen -> ‘standaard email layout’ (om toe te voegen aan ALLE emails)
Afzender emailadres
Om het mailadres van de afzender (jezelf) te vinden kijkt het systeem naar de volgende plekken:
- of er een mailadres is ingesteld bij de layout
- of er een mailadres is ingesteld bij Systeeemvoorkeuren -> facturering -> Standaard emailadres afzender bij facturering
- als bovenste twee leeg zijn dan wordt het emailadres bij Programma -> bedrijfsgegevens ‘email algemeen’ gebruikt
– verzonden emails komen bij Contacten/notities te staan