kostenplaatsen gebruiken
(vanaf Premium versie)
Als eerste stel je de afdelingen in zoals dit gewenst is. Als je 2 winkels hebt dan maak je bijv. voor elke winkel een afdeling aan, winkel 1 en winkel 2. Dit doe je onder Instellingen (rechtsboven in je scherm, naast het Wieltje Systeemvoorkeuren) -> Afdelingen -> Pas hier de afdelingen aan.
Bij elke inkoop- en verkoopfactuur kun je nu rechtsboven de afdeling kiezen. Als je meerdere afdelingen op 1 factuur hebt staan, klik dan achteraan elke regel op het ‘ Koppeling’ icoontje, nu kun je elke regel aan een aparte afdeling koppelen.
Voor een overzicht van de afdelingen ga je naar Boekhouding-Financieel-Winst- en verlies.
Kies in de 2e dropdown (waar totaal staat) de afdeling. Klik op OK. Nu heb je een overzicht van de omzet en de kosten van die afdeling/kostenplaats-klik op Acties-download en je kunt dit overzicht downloaden in excel.