Aanmaningen en herinneringen
Verkoop- Facturering – Aanmaning
Wanneer u op de knop klikt, krijgt u een overzicht van alle klanten met openstaande facturen. U kunt vervolgens op ”Aanmanen” klikken om een nieuwe aanmaning te maken.
Als er veel openstaande facturen zijn, werkt het beter om eerst de relatie/klant te zoeken en daarna op het linkje ”Aanmanen” klikken.
Vanuit de factuurdetails een aanmaning verzenden: Indien u op ”aanmaningen” klikt, zoekt het systeem automatisch naar openstaande facturen voor deze relatie. Ook ziet u de reeds verzonden aanmaningen. U kunt zelf aangeven welke van de openstaande facturen u wilt laten opnemen in de aanmaning door het aankruisen van de regel.
Het openstaande facturen overzicht wordt aangemaakt als PDF, als u een aanmaning per e-mail verstuurt, wordt dit PDF als attachment meegestuurd. Indien u de aanmaning per brief wilt versturen, kunt u dit PDF-bestand printen.
Tevens kunt u een tekst kiezen voor in het begeleidend schrijven (e-mail of brief), en een tekst die wordt gebruikt in het PDF. Nadat u de teksten heeft gekozen (of zelf geschreven) en de betreffende openstaande bedragen heeft aangevinkt, klikt u op ‘bewaar’.
Daarna kunt u kiezen om de aanmaning te printen of te mailen. Klik hiervoor op de desbetreffende knop onderin het scherm. U kunt ook zelf een tekst intypen. Zo kunt u ook aanmaningen sturen van facturen die niet in KLEISTEEN zijn ingevoerd. U vermeldt dan gewoon in de tekst het openstaande bedrag en de overige gegevens. De verzonden aanmaningen ziet u ook terug bij de relatie-details, boven de facturen van de klant.
Instellingen voor het verzenden van aanmaningen en facturen vindt u ook bij:
Menu -> Programma -> layout (voor alles wat op de factuur zelf komt, incl. teksten en uw logo) en
rechtsboven in ieder scherm – Instellingen -> standaardteksten (oa mailteksten bij facturen/aanmaningen)